checkmark Snabb leverans 1-3 dagar checkmark Fri frakt på alla ordrar 5-stars 4.6 / 5 i betyg på Trustpilot

Köpvillkor

1. Tillämplighet
Casedent AB:s köpvillkor gäller från och med 2020-09-14 och ersätter tidigare av Casedent AB publicerade köpvillkor.
2. Allmänt
Denna webbplats drivs av Casedent AB, senare refererat till Casedent. På hela webbplatsen hänvisar termen “vi”, “oss” och “vår” till Casedent AB. Villkoren utgör ett avtal mellan dig som konsument och Casedent, och gäller när du gör en beställning via webbplatsen.

Samtliga priser på vår webbsida är angivna i SEK, inklusive moms, vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter och förändringar utom vår kontroll. För att kunna beställa på webbsidan måste du ha fyllt 18 år eller inneha målsmans tillstånd. Casedent accepterar enligt svensk lag inte kreditköp till personer under 18 år. Vi förbehåller oss rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om du uppgivit felaktiga personuppgifter).

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering, t.ex. vid större förändringar i valutakurser. Lagerförda produkter levereras alltid till bekräftat pris och förändras priset för en lagerförd produkt mellan order och leverans, gäller priset som lämnats i Casedent:s orderbekräftelse.

Webbsidan, samt allt innehåll på denna, ägs av Casedent eller dess licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om varor, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Casedent.
3. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, faktura- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till support@casedent.se.

För privatpersoner sker försäljning via Casedent:s webbshop mot Kortbetalning, Swish eller Klarna. Vid Swish- eller kortbetalning belastas kontot direkt vid köptillfället.
4. Leverans
Ordrar som lagts innan 12:00 på vardagar skickas vanligtvis samma dag, i andra fall skickas ordrar nästkommande vardag. Leverans sker med PostNord Brev och når din brevlåda inom 1-2 arbetsdagar efter utleverans. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss via e-post på support@casedent.se.

Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken.

Ej uthämtad försändelse eller försändelse som kommer i retur till oss på grund av felaktig adress kommer debiteras frakt & administrationsavgift om 50 SEK inkl. moms.
5. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbsidan har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Du innehar rätten att öppna och kontrollera varan. I de fall där värdeminskning skett vid öppnandet och kontrollen av varan kommer Casedent debitera kunden för denna värdeminskning.

För att utnyttja din ångerrätt så måste du kontakta vår kundservice för instruktioner om hur du går vidare med din retur. Tänk på att du står för risken om produkten skadas eller försvinner när den fraktas tillbaka till oss, se därför till att varan är väl förpackad. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten, exempelvis det som produkten skickades med. Meddela vår support på support@casedent.se med ditt ordernummer för att gå vidare i ditt returärende.
6. Reklamation
Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå mot förmodan vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till support@casedent.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
8. Skydd av personuppgifter
Klicka här för att läsa vår integritetspolicy.
9. Kontakt och övrig information
Beröm eller klagomål tas tacksamt emot via vår Kundservice. Vid eventuella tvister är vår målsättning att alltid komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi alltid den rekommendation som ges av ARN. Konsumentköplagen (KKL) samt Distanshandelslagen (DHL) är tvingande lagar vi som återförsäljare arbetar efter. Våra köpvillkor är komplement till dessa bägge lagar.

Länkar på casedent.se möjliggör att du också lämnar denna server. De länkade webbplatserna kontrolleras inte av Casedent och vi bär således inget som helst ansvar för innehållet på dessa webbplatser.

Företaget, Casedent AB (559177-9607), har sitt säte i Östersunds kommun. Postadressen är Häggvägen 5, 832 54 Frösön. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till support@casedent.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.